29 mei 2007

Galapagos (deel 1)

23/05/07 - 29/05/07

Van het ene hoogtepunt naar het andere….en deze keer naar een ander stukje aardsparadijs: de Galapagos eilanden.

Een vroege vlucht, met voor Nick een KFC ontbijtje, om rond de middag aan te komen op Baltra, één van de verschillende eilandjes van de Galapagos. We werden direct verwelkomd door Sieberd de Zeeleeuw die ons verder gidste naar Santa Cruz, een tweede eiland waar we in Puerto Ayora zouden verblijven. Hier ontmoetten we onmiddellijk Sieberd z’n vriendjes: pelikanen, leguanen, bluefooted Boobies, reigers,....

Omdat we toch met een redelijk strikt reisschema zitten, hadden we graag snel een boottrip kunnen vastleggen om de rest van de eilandjes te ontdekken. Volgens onze gidsboek zou dit heel makkelijk zijn en zeer goedkoop omdat je daar de beste lastminutes zou krijgen. Maar na enkele bureaukes afgelopen te hebben, bleek dit echt niet waar te zijn. Lang wachten op een vrije plaats en heel duur......Maar uiteindelijk hebben we dan toch een cruise kunnen boeken die een week later zou vertrekken. Dus zo hebben we genoeg tijd om het eiland Santa Cruz te verkennen en ook om echt te kunnen zwemmen tussen de zeeleeuwen, hammerheads, waterschildpadden en veel andere vis. We hebben onze PADI open water cursus gevolgd gedurende 4 dagen en zijn gisterenavond, jawel met grote onderscheiding geslaagd.(Nick 96 percent en ikke 98 percent). En dat de mama’s en papa’s fier mogen zijn.
Dit was echt een heel leuke ervaring. De eerste twee dagen waren in een baai, waar we de eerste oefeningskes geleerd hebben. De eerste keer ons hoofd onderwater en 1 meter lager echt ademen door onze „Regulator“. Ik had direct paniek en wou al onmiddellijk terug naat boven, de boel opruimen en ermee stoppen.....echt niets voor mij. Maar ik zag dat Nick redelijk rustig was en kan mij toch niet laten doen, dus rustig in en uitademen en volhouden. De tweede dag waren ook oefeningen in de baai: alle probleempjes die je kan voorhebben onder water werden deftig uitgelegd met de nodige noodprocedures. Als goede leerlingen mochten we zo de volgende dag onze eerste echte 2 duiken doen.
Op de rand van de boot met een achterwaartse kopperol het water in. En dan zogezegd langzaam zakken naar 10 meter.....ok direct paniek bij mij...dus moest de leraar mij al direct kalmeren door diep in mijn oogskes te kijken en samen te zakken. Op dat moment dacht ik weer dat het niets voor mij was....maar Nick leek alles weer onder controle te hebben, dus moest ik volhouden. Achteraf bleek dat hij ook serieuze schrik had en piste gelijk in zijn pak....bah de viezerik!
Na een 25 tal minuutjes mochten we weer naar boven en terug de boot in op naar de volgende duikspot. Dit was rond een klein eilandje vol met zeeleeuwen, dus van zodra we het water inplonsten, kwamen zij sierlijk rond ons zwemmen en nieuwsgierig sniffelelen aan onze zwemvliezen. Echt de max.
En de laatste dag zijn we terug naar dezelfde plaats gegaan om onze laatste 2 duiken te voltooien en dit terug in het gezelschap van de zeeleeuwen. Deze 2 duiken konden we er echt meer van genieten, waren we iets rustiger en konden al eens deftig naar de viskes kijken.
Buiten de practische oefeningen moesten we ook een 250 pagina tellende cursus doornemen. En dit viel tegen....terug het gevoel hebben dat je op school zit, weten dat je een eindexamen hebt waar je 75 percent moet halen, 250 pagina’s in het Engels doornemen. En dit allemaal wanneer je op vakantie bent. Maar zoals jullie gelzen hebben.....zijn we zeer ijverig geweest en hebben hier mooie resultaten gehaald (even herhalen: Nick 96 percent en ikke 98 percent).

Deel 2 van Galapagos zal volgen na onze cruise......

Alle foto's: http://www.flickr.com/photos/nickenleen/sets/72157600282628814/

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zulke joekels van schildpadden! Hebben ze nu precies wa aan Nick zijn haar gezabberd ??!!! Jammer toch dat er gene Client is :-p

Hoewel ik de resultaten van ulle Padi overdreven vind... (strevers), toch nen proficiat !
Zin om 250 pagina's en een schitterende locatie te ruilen tegen 2 weken uittekenen, maquettes maken, flippende pc,...doodgaan, sterven, ...
IK DACHT HET NIET, kuch !

ciao

mimi

Nick en Leen zei

Nee Nee, gene client hier op Galapagos.Ik merkte gisteren zelf op dat ik met een vogelnest op mijne kop liep. Ben dus uit noodzaak naar kapsalon Deville gegaan. Kmoet zeggen ze heeft haar roeping gemist. Als we terug zijn een eigen zaak beginnen en haar naam veranderen in Nancy!

NO WORK TEAM!!!